Why Jay-z's "Death of Autotune" will save Hip Hop...?!

This is anti autotune, death of the ringtone,
This ain't for iTunes, this ain't for sing alongs

The Wack MC has existed in hip hop for as long as I can remember. Think back kids; Rakim exposed him in '88...LL's mama said knock him out in 91...Snoop & Dre laced his Chronic in 93...Wu-Tang Clan swarmed his ass in 94...and Eminem poisoned him with shrooms in '98. But, just like a nasty yeast infection (ugh), an annoying ex (blocked number) or bad breath...he keeps coming back. But this time, He's got a friend: Autotune

Now, for the 106 & Park viewers, lets put things in perspective. To put it bluntly: Autotunes sucks. Its a chic with a receding hairline wearing a lace front wig...Its the dude with the the fly whip living in a basement apartment...Its 2 lazy eyes behind a pair of Luis Vuttion shades. Roger Troutmans magic box has been resurrected by a host of sub par entertainers thirsty for record sales in this download era.

I know we facing a recession
But the music y'all making going make it the great depression
All y'all lack aggression
Put your skirt back down, grow a set man

For the record, most of the repeat offenders reside in the R&B mansion across the street. However, many of our lyrical soldiers have been exposed sucking on that glass auto tune crack pipe. Lil Wayne, Fabolous, 50 Cent, Jim Jones and others have joined the likes of Jamie Fox, Rahiem and Ron Browz in the Autotune hall of shame..

My raps don't have melodies
This should make niggas wanna go and commit felonies
Get your chain tooken
I may do it myself, I'm so Brooklyn

Who else but the GOD Mc to bless us with a potent shot of truth serum. Jay pulls no punches as he dissects the body and performs the eulogy over the autotune casket.
Lets hope singers get back to singing...MC's get back to spittin...and Alvin and the chipmunks leave the studio...for good.

You niggas' jeans too tight
You colors too bright, your voice too light
I might wear black for a year straight
I might bring back Versace shades
This ain't for z100
Ye told me to kill y'all to keep it 1 hundred
This is for Hot 97
This shit's for Clue, for Khaled, for we the best in
Nigga this shit violent
Death of autotune, moment of silence

PS....Its raining like a bitch in Toronto...WTF?!?

Peace and Love,

Jay President.


Post a Comment